FANDOM

Szukajka Ten artykuł wymaga uzupełnienia źródeł podanych informacji.
Aby uczynić go weryfikowalnym, należy podać odnośniki do materiałów opublikowanych w wiarygodnych źródłach.
Unreal Tournament 3
Ut3box
Producent Epic Games
Wydawca Midway Games
Polska CD Projekt
Silnik Unreal Engine 3
PC 12 listopada 2007
PlayStation 3 11 grudnia 2007
Xbox360 3 lipca 2008
Tryb gry single/multi
Nośniki 1 DVD
1 BR
Wersje silnika 3464-?
Kategorie wiekowe ESRB: Mature (M)
BBFC: 18
PEGI: 18+
Seria Unreal

Unreal Tournament 3 (UT3), wcześniej znany jako Unreal Tournament 2007 (UT2007, UT2k7), nazwany kodowo Envy jest czwartą z kolei grą z serii Unreal Tournament zaprojektowaną pod kątem rozgrywki multiplayer. Zawiera w sobie także kampanię i tryb Instant Action, przeznaczone dla pojedynczego gracza, gdzie jego przeciwnikiem są boty sterowane przez komputer. Sequel Unreal Tournament 2004 oparty jest silniku Unreal Engine 3. Wydaniem gry na świecie zajęła się firma Midway Games, a nad grą pracowało Epic Games. Wydawcą gry w Polsce jest CD Projekt. Unreal Tournament 3 początkowo zapowiedziany był jedynie na platformy PC i PlayStation 3, później firma oświadczyła, że gra pojawi się także na platformę Xbox 360. Światowa premiera wersji na PC miała miejsce w połowie listopada 2007 i jako pierwsza trafiła do niemieckich graczy. Wersja na PlayStation 3 ukazała się początku grudnia 2007 (na początku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie), zaś wersja na Xbox 360 została wydana w pierwszych dniach lipca 2008 (najwcześniej w Australii). Wersje Mac OS/Linux pozostają wciąż niepotwierdzone.

ZawartośćEdytuj

SilnikEdytuj

Beta demo UT3 zostało zaimplementowane w build 3464 silnika Unreal Engine 3. Na tą chwilę najnowszą oficjalną łatką jest Patch 5 z buildem 3809.

MuzykaEdytuj

Kompozytorami soundtracku do Unreal Tournament 3 byli Rom Di Prisco oraz Jesper Kyd. Znaczny udział w pracach nad dźwiękową stroną gry miał także Kevin Riepl.

Oficjalny soundtrack został wydany na dwóch płytach CD-Audio 20 listopada 2007 i zawiera łącznie 33 utwory. Oczywiście nie jest to ich kompletna lista dostępna w grze. Brak tutaj motywów muzycznych pojawiających się na planszach WAR-Downtown oraz CTF-Coret Znaczna część utworów to remiksy starych ścieżek dźwiękowych z serii Unreal.

Tryby gryEdytuj

UzbrojenieEdytuj

Wszystkie występujące w grze bronie pojawiły się w poprzednich grach z serii Unreal i Unreal Tournament.

MapyEdytuj

Info Zobacz więcej w osobnych artykułach: Lista map w UT3, Lista map w Titan Pack.

PojazdyEdytuj

Pojazdy wykorzystywane przez Necris:

  • Viper - lekki pojazd, będący odpowiednikiem Manty. Uzbrojony jest w odbijające się od powierzchni pociski oraz posiada, podobnie jak Scorpion, mechanizm autodestrukcji.
  • Scavenger - sferyczny pojazd. Posiada możliwość skakania, można poruszać się w nim w którymś z dwóch trybów. Główną bronią jest unosząca się wokół Scavengera, atakująca przeciwników kula.
  • Nemesis - czołg służący do ostrzału wojsk przeciwnika z dystansu. Może poruszać się w jednym z trzech trybów.
  • Darkwalker - mech wyglądem przypominający roboty z filmu "Wojna Światów". Dzięki trzem długim odnóżom jest to niezwykle mobilna jednostka, zdolna chodzić nawet po budynkach. Głównym uzbrojeniem jest promień, oprócz tego posiada zamontowaną na spodzie wieżyczkę.
  • Nightshade - wykorzystywany przede wszystkim do rozstawiania na polu bitwy pułapek oraz pól siłowych. Dzięki niewidzialności nadaje się do rozjeżdżania piechoty wroga.
  • Fury - jedyny pojazd latający Necris. Uzbrojenie stanowią cztery lasery, pojazd wyposażony jest także w dopalacz, który pozwala na unikanie rakiet wroga.

Poniższe wehikuły należą do występującej w grze frakcji Axon, są to pojazdy znane z Unreal Tournament 2004:

Pojazdy, z których korzystają obie strony konfliktu:

DrużynyEdytuj

Wiki To jest sekcja artykułu. Spróbuj ją rozwinąć.

Uwaga: możesz odblokować liderów drużyn wraz z postępem w kampanii singleplayer UT3. Wszystkie postacie rasy Necris są do odblokowania. Ariel oraz Alanna są postaciami dodatkowymi do odblokowania jedynie ze specjalnymi kodami.

PostacieEdytuj

Info Zobacz więcej w osobnym artykule: Lista postaci w UT3.

Po raz pierwszy w grach z serii Unreal Tournament gracze mają możliwość edycji poszczególnych elementów modelu sterowanej przez nich postaci. Poniżej znajduje się lista tych elementów:

  • Maska
  • Hełm
  • Gogle
  • Kamizelka
  • Naramienniki
  • Ręce
  • Nogi
  • Buty

Dodatkowe informacjeEdytuj

Wymagania systemoweEdytuj

  • Jednordzeniowy procesor z zegarem 2.0 GHz (rekomendowany dwurdzeniowy procesor z zegarem 2.4 GHz)
  • 512MB RAM (1024MB RAM lub więcej zalecane)
  • 8.0GB wolnego miejsca na dysku HDD
  • 8X DVD
  • karta muzyczna kompatybilna z Windows®
  • Nvidia GeForce 6200 lub ATI Radeon 9600(rekomendowane GeForce 7800GTX lub ATI X1300 bądź szybsza karta graficzna)

Zobacz takżeEdytuj

Seria Unreal

UnrealReturn to Na PaliUnreal II: The AwakeningeXpanded MultiPlayer
Unreal TournamentUnreal Tournament 2003Unreal Tournament 2004Unreal Tournament 3

Xbox: Unreal ChampionshipUnreal Championship 2: The Liandri Conflict

Kompilacje: Unreal GoldTotally UnrealUnreal AnthologyUnreal Universe

Wydania: Unreal Tournament: Game Of The Year EditionUnreal Tournament 2004: Editors Choice EditionTitan Pack