FANDOM

Unreal Tournament 2004
Ut2004box
Producent Epic Games
Digital Extremes
Wydawca Atari
Midway Games
Polska LEM
CD Projekt
Silnik Unreal Engine 2
PC 16 marca 2003
Macintosh 31 marca 2003
Linux wraz z wersją PC
Tryb gry single/multi
Nośniki 6 CD
1 DVD
2 DVD
Wersje silnika 3120-3369
Kategorie wiekowe ESRB: Mature (M)
Seria Unreal

Unreal Tournament 2004 (UT2004, UT2k4) jest trzecią z kolei grą z serii Unreal Tournament zaprojektowaną pod kątem rozgrywki multiplayer. Zawiera w sobie także kampanię i tryb Instant Action, przeznaczone dla pojedynczego gracza, gdzie jego przeciwnikiem są boty sterowane przez komputer. Wydaniem gry na świecie zajęła się firma Atari, a nad grą pracowało Epic Games połączone z Digital Extremes oraz teamami Psyonix i Streamline Studios. UT2k4 jest sequelem według krytyki nieudanego Unreal Tournament 2003, będącego następcą pierwszej części serii UT - Unreal Tournament. UT2k4 nazywane jest żartobliwie "tym", czym być powinien UT2k3 w momencie premiery, "które" bardzo udanie zatarło złe wrażenia z gry z 2003 roku. Dzięki tego typu pochlebnym zdaniom pod kątem UT2004, powszechnie uważa się go za drugą pełnoprawną część serii (UT2).

O Unreal Tournament 2004. Edytuj

UT2004 wykorzystuje mocno przerobioną zawartość UT2003 i jego oficjalnych Bonus Packów, całkowicie poszerza ją o nowe elementy, usuwając lub modyfikując te, które spotkały się z dezaprobatą w poprzedniczce.

Wkład Epica w "nowości" w UT2004 to m.in. 31 nowych map i tyleż samo grywalnych postaci (przykładowo powraca z UT cybernetyczny robot Xan). Firma z Północnej Karoliny wykonała także, od podstaw, nowy interfejs i menusy, a także zaimplementowała technologię komunikacji głosowej VoIP. Jednak najważniejsze dwie nowinki spod skrzydeł Epica to powracający Sniper Rifle i odświeżony tryb gry Assault wraz pojazdami.

13 map, 2 nowe grywalne charaktery i 3 nowe modele broni (Assault Rifle, Shock Rifle oraz Link Gun) to część dzieła Digital Extremes. Przysłaniający dużą część ekranu HUD z UT2003 i widok broni został zmieniony na całkiem nowy i zdaniem większości graczy bardziej czytelny.

Skład Psyonix to wykonawcy nowego trybu gry w serii - Onslaught i 7 map do niego, 6 pojazdów i 4 nowych broni charakterystycznych dla ONS-a (AVRiL, Grenade Launcher, Spider Mine Layer, Target Painter). Są także autorami nowego modelu Translocatora.

Zespół Streamline Studios pracował we współudziale składu Psyonix wraz z Hourencesem nad mapą nowego trybu Onslaught - ONS-Torlan. Jest także głównym wykonawcą cutscenki wprowadzającej do trybu Single Player w UT2004.

Dystrybucja i historia wydańEdytuj

ZawartośćEdytuj

SilnikEdytuj

Muzyka Edytuj

Tryby gryEdytuj

UzbrojenieEdytuj

MapyEdytuj

UT2004 zawiera w sobie większość map znanych wcześniej z UT2003, dodając do 51 starych 55 zupełnie nowych. Kolejnych 15 map zostało udostępnionych wraz z darmowymi bonus packami. Łącznie w grze znajduje się 121 oficjalnych poziomów.

Assault Edytuj

Bombing Run Edytuj

Capture the Flag Edytuj

Double Domination Edytuj

DeathMatch Edytuj

Onslaught Edytuj

PojazdyEdytuj

  • Manta - lekki i zwrotny latający poduszkowiec uzbrojony w podwójne działko laserowe. Najczęściej używany do rozjeżdżania przeciwników oraz w celu szybkiego i skutecznego przemieszczania się po mapach.
  • Raptor - w przeciwieństwie do Manty posiada nieograniczony zasięg działania, toteż może wzbić się wysoko w powietrze i przeprowadzać trudne do uniknięcia ataki rakietami samonaprowadzającymi się na inne pojazdy latające. Uzbrojony w silniejsze działko laserowe.
  • Scorpion - lekki pojazd terenowy wyposażony w obustronne ostrza, ścinające przeciwników. Pozwala na ataki za pomocą zielonej wiązki energii.
  • Hellbender - pojazd typu Jeep, pozwala na stawianie tzw. "powietrznych min", w tylnej części pojazdu znajduje się działo służące do ataków na daleki dystans.
  • Cicada (dodany w ECE) - wyposażony w dwa wirniki pojazd latający z miejscem dla dwóch zawodników. Główne uzbrojenie to niekierowane rakiety, ponadto wieżyczka posiada podwójny laser oraz możliwość wypuszczania flar.
  • SPMA (dodany w ECE) - artyleria, pasażer może obsługiwać stawiacz "powietrznych min".
  • Paladin (dodany w ECE) - jednoosobowy rodzaj kołowego pojazdu wojskowego o zastosowaniu defensywnym.
  • Leviathan - wieloosobowa machina wojenna o niezwykłej sile rażenia i olbrzymiej liczbie HP.
  • Goliath - ciężki czołg z zamontowanym dodatkowym działkiem typu gatling dla pasażera.

DrużynyEdytuj

Wiki To jest sekcja artykułu. Spróbuj ją rozwinąć.

PostacieEdytuj

Twórczość fanowskaEdytuj

Łatwy dostęp do narzędzi edycyjnych (UnrealED) w UT2004 stanowi doskonałe wsparcie dla osób zajmujących się tworzeniem map oraz moddingiem.

Customowe modele postaciEdytuj

  • Skin City - najprawdopodobniej największa baza modeli charakterów do UT2004 w sieci internet.
  • File Front - bogata sekcja modeli przy serwisie File Front.

Customowe planszeEdytuj

  • Nalicity - niegdyś prosty obsłudze serwis pozwalający zamieszczać swoje mapy i mody oraz oceniać twórczość innych osób. Obecnie został przekształcony w forum.
  • Insite - serwis z recenzjami map oraz możliwością pisania własnych.
  • Unrealplayground - serwis umożliwia zamieszczanie oraz pobieranie wersji alpha, beta oraz finalnych map. Pojawia się też kilka recenzji autorstwa redaktorów Unrealplayground.
  • Mapraider - olbrzymia baza map z możliwością oceniania. Także do wielu innych gier spoza serii Unreal.

Dodatkowe informacjeEdytuj

Wymagania systemoweEdytuj

  • Procesor Pentium III lub AMD Athlon 1.0 GHz (Pentium® lub AMD 1.2GHz i lepsze są rekomendowane)
  • 128MB RAM (256MB RAM lub więcej zalecane)
  • 5.5GB wolnego miejsca na dysku HDD
  • 8X CD-ROM lub DVD
  • karta muzyczna kompatybilna z Windows®
  • karta graficzna z 32 MB pamięci (karta graficzna T&L 64 MB NVIDIA lub ATI rekomendowana)
  • DirectX® v9.0b (dostępna na płycie)
  • Internet (TCP/IP) oraz LAN (TCP/IP) są wspierane. Rekomendowany modem 33,6 kbps lub szybszy (zalecane stałe łącze).
Seria Unreal

UnrealReturn to Na PaliUnreal II: The AwakeningeXpanded MultiPlayer
Unreal TournamentUnreal Tournament 2003Unreal Tournament 2004Unreal Tournament 3

Xbox: Unreal ChampionshipUnreal Championship 2: The Liandri Conflict

Kompilacje: Unreal GoldTotally UnrealUnreal AnthologyUnreal Universe

Wydania: Unreal Tournament: Game Of The Year EditionUnreal Tournament 2004: Editors Choice EditionTitan Pack