FANDOM

AVRiL (pełna nazwa ang. Anti-Vehicle Rocket Launcher) jest bronią dostępną w Unreal Tournament 2004 oraz UT3. Została zaprojektowana do walk piechoty przeciwko pojazdom. Najczęściej dostępna jest w trybach Assault, Onslaught/Warfare oraz VCTF. W UT3 jej pełna nazwa brzmi Longbow AVRiL.

Unreal Tournament 2004Edytuj

AVRiL
Avril-2004.jpg
Primary fire:
Typ Wybuchowa
Damage -125 (gracz), 200 (pojazdy) HP
Fire rate 4 strz./sek.
Secondary fire:
Typ Zbliżenie, namierzenie celu
{{{spec}}}:
Amunicja:
Weapon pick-up 5
Ammo pick-up 5
Maksymalna 35
Broń

AVRiL został zaprojektowany jako odpowiednik Rocket Launchera przeciwko pojazdom. Chociaż obrażenia jakie zadaje piechocie (-125 do HP) są stosunkowo duże, trafienie ruchomego celu jest bardzo trudne, dodatkowo występuje nikłe pole rażenia splash damage. Tym samym RL pozostaje słuszniejszym wyborem.

Polska nazwa
AVRiL
Polski opis z gry
Zaprojektowany do używania wyłącznie przciwko pojazdom, Avril daje piechocie jakąś szansę w walce. Po namierzeniu celu, broń wystrzeliwuje rakietę napedzaną paliwem stałym, która podąża za celem tak długo, jak pozostaje on w celowniku,. Pocisk leci za celem, osiągając przyspieszenie 4G i będąc w stanie wykonać dwa dziewięćdziesięciostopniowe skręty w odstępie 100 stóp. Alternatywny strzał pozwala graczowi na dokonanie zbliżenia wybranego celu. Pocisk, uzbrajany zaledwie milisekundy przed uderzeniem, wybucha przy kontakcie, kumulując w miejscu trafienia całą siłę eksplozji specjalnie wyprofilowanego ładunku PoliDiChloranu. Powolny w przeładowywaniu, Avril musi być używany z rozwagą, ale jest on w stanie odwrócić wynik nawet dużej bitwy.

Unreal Tournament 3Edytuj

Longbow AVRiL
UT3-avril.png
Primary fire:
Typ Wybuchowa
Damage -125 (gracz), 200 (pojazdy) HP
Fire rate 3,6 strz./sek.
Secondary fire:
Typ Zbliżenie, namierzenie celu
{{{spec}}}:
Amunicja:
Weapon pick-up 5
Ammo pick-up 5
Weapon locker 5
Maksymalna 15
Broń
Różnice w stosunku do poprzednika
Podczas namierzania celu trybem secondary, pojawia się teraz pomocniczy wskaźnik laserowy.
Jeśli zawodnik wystrzeli rakietę z wyrzutni AVRiL i nie będzie jej naprowadzał na cel, przyjaciel z drużyny może po ok. dwóch sekundach od wystrzału przejąć rakietę pod kontrolę własnego AVRiL'a. Niekiedy jest to bardzo efektowna nowika.
Wzrosła prędkość wystrzelonego pocisku, zatem nowy AVRiL jest teraz jeszcze groźniejszą bronią przeciw wehikułom. Wraz ze zwiększoną prędkością idzie utrudnione manewrowanie pociskiem.
Polska nazwa
Długi Łuk AVRiL
Polski opis z gry
Wyrzutnia rakiet Ziemia-Ziemia Długi Łuk, zwana AVRiL, daje szanse piechocie ścierającej się z pojazdami. Rakiety na paliwo stałe mogą być po prostu wystrzelone, ale słynna skuteczność AVRiL bierze się z alternatywnego trybu, umożliwiającego namierzanie pocisków. Po oddaniu strzału system AVRiL namierza pojazd, a następnie wysyła w jego kierunku pędzącą z olbrzymią prędkością rakietę. Specjalnie zaprojektowane stateczniki zapewniają rakiecie doskonałą zwrotność, co gwarantuje, że tylko najzwinniejsze z pojazdów będą w stanie uniknąć jej polidichlorkowego ładunku kumulacyjnego. AVRiL znana jest z powolnego procesu przeładowywania, powinna być więc używana z rozwagą. Laser namierzający zamontowany w wyrzutni jest kompatybilny z innymi produktami Axon, można go więc zastosować do innych celów, na przykład namierzania pajęczych min.